Opgelost Onbegrijpelijke muis [Translation: The Mysterious Mouse] Hartelijk dank de kwestie is opgelost

Mijn linker muisknop doet het zelfde als mijn rechter Ik kan dus mijn geluid niet harder of zachter zetten Ik werk op zorin 18 dat wil dus zeggen bij het microfoon tekentje rechts onderin kan ik mijn geluid niet stellen of knoerthard of uit Er komt dan het wifi / bleutooth scherm voor Ik heb een probook 6560 b een niet draadloze muis (meerdere) met de muis is niets aan de hand (is getest)mijn toetsenbord harder of zachter werkt ook niet Ik hoop dat u mij helpen kan

De standaard "compositor" (de software die je vensters tekent) voor Zorin 18 is Wayland. Wayland heeft volledige controle over h#e muisklikken en toetsen worden geïnterpreteerd. Als er een fout zit in de communicatie met je oudere hardwarestuurprogramma's, krijg je precies het gedrag dat je beschrijft: knoppen worden verkeerd herkend of genegeerd.

Zorin 18 heeft een andere compositor-optie ingebouwd, genaamd Xorg, waar je eenvoudig naar k#nt overschakelen.

Overschakelen van Wayland naar Xorg is een veelgebruikte oplossing voor invoerproblemen, vooral op oudere hardware zoals je ProBook 6560B.

De wijziging is onzichtbaar. Als Xorg je probleem oplost, prima. Het blijft automatisch de standaard, tenzij je terugschakelt naar Wayland.

Log uit je huidige sessie.

Klik op het inlogscherm op je gebruikersnaam en zoek, voordat je je wachtwoord typt, naar een klein tandwielpictogram (:gear:) rechtsonder in het scherm.

Klik erop en selecteer 'Zorin Desktop op Xorg', of iets soortgelijks.

Voer je wachtwoord in en log in.

Nu beter?

Did you checked at settings > mouse and touchpad if the primary button is set to "left"?

Does the Mouse act in Common like this or only for controling the Volume? Did You tried it with another Mouse if it behaves the same?